22.10.2016

Moje jesienne nawyki

Myślę, że to już odpowiednia pora na post w jesiennym klimacie. Posiadam mnóstwo nawyków i dzisiaj chcę się na nich skupić. Uwielbiam harmonię, a jesień to dość spokojny i nastrojowy okres w moim życiu. Wiosną i latem zaczyna się kompletne szaleństwo, a jesienią bardzo dużo czasu spędzam w domu. Podoba mi się kiedy dokładnie widać jaką porę roku mamy za oknem. Co mam na myśli? Jesienią lubię słyszeć szum spadających liści oraz widzieć ciepłe kolory takie jak czerwony i pomarańczowy. Zimą lubię kuligi i mnóstwo śniegu, a nie mogę znieść deszczowej pogody. Latem uwielbiam czuć słońce na swojej skórze, a wiosną obserwować pierwsze przebiśniegi.



1. GORĄCE NAPOJE  

 Praktycznie rzecz biorąc jesienią gorące napoje piję przez cały czas. Oczywiście są to najczęściej różnego rodzaju herbaty. Najbardziej smakuje mi herbata owocowa z syropem z pigwy bez dodatku cukru. W ciągu dnia staram się pić ciepłą wodę z cytryną. Ostatnio bardzo często piję również gorące kakao.

2. PORANNA OWSIANKA Z JABŁKIEM I Z CYNAMONEM

Taka owsianka to moje typowe śniadanie. Mam bzika na punkcie mlecznych dań. Do mojej owsianki dodaję tylko odrobinę miodu. Jest bardzo prosta i smaczna. Rano nie mam dużo czasu na zrobienie śniadania, więc taka opcja u mnie sprawdza się idealnie. Jabłka najczęściej gotuję dzień wcześniej i dodaję odrobinę galaretki agrestowej do smaku.


3. GORĄCE KĄPIELE Z PACHNĄCYM ŻELEM POD PRYSZNIC

Jesienią częściej pozwalam sobie na długa chwilę odprężenia w wannie. Najlepiej z maseczką nawilżającą na twarzy. Uwielbiam się w taki sposób zrelaksować po ciężkim dniu.

4. ROZLUŹNIAJĄCE ĆWICZENIA

Bardzo często wykonuję jakiś zestaw ćwiczeń odprężających ciało. Najczęściej włączam sobie na YouTube jakieś dobre video i słuchając wskazówek i poleceń po prostu robię to co do mnie należy.



5. ZAPACHOWE ŚWIECZKI

Gdy nadchodzi wieczór lubię zapalić jakieś świeczki i zadbać o urokliwy, przytulny klimat w moim pokoju. Najbardziej szaleję za cynamonowym, czekoladowym i kokosowym zapachem.

6. DOBRE, POLSKIE UTWORY

Nie wiem dlaczego, ale teraz większą uwagę poświęcam polskim zespołom i wykonawcom. Kawałki Happysadu, Lemona czy Video słyszę wielokrotnie w moim pokoju. Szczególną uwagę zwracam również na tekst i przekaz.

7. WIZYTY W BIBLIOTECE

Oczywiście jesienią nie może zabraknąć dobrych książek. Jak tylko mam wolną chwilę sięgam po dobrą lekturę i przenoszę się do innego zakręconego świata. Czytanie to bardzo dobry sposób na oderwanie się od rzeczywistości.


8. OGROM FILMÓW

 Nigdy nie miałam czasu na oglądanie filmów i tylko od czasu do czasu obejrzałam coś z bliskimi. Aktualnie jestem w trakcie nadrabiania zaległości filmowych i powiem wam, że idzie mi to całkiem nieźle.

9. PLANOWANIE DNIA

Widzę ogromną różnicę pomiędzy dniem niezaplanowanym, a dniem zaplanowanym. Gdy z góry wiem co i o której godzinie będę robić mój dzień jest efektywniejszy. Mam postawione zadania i cele, które za wszelką cenę chcę zrealizować.



10. WSTAWANIE PÓŁ GODZINY WCZEŚNIEJ NIŻ ZAWSZE

Gdy nie zdążę przygotować się z jakiegoś przedmiotu do szkoły wieczorem. Po prostu wstaję trochę wcześniej następnego dnia i robię to co trzeba. Po dłuższym przeanalizowaniu pobudka jest prawie tak samo trudna o tej przykładowej godzinie 6.50 jak o 6.20.






A wy macie jakieś swoje jesienne nawyki?

15 komentarzy

  1. super wpis ♥ spędzanie wieczoru w dobrą książką nas łączy :P poza tym też lubię słuchać sporo muzyki, ale nie wyznaczam sobie czy tylko polskiej czy zagranicznych wykonawców - zazwyczaj jednak koncentruję się na utworach do których mogę sobie potańczyć, powygłupiać się przed lustrem :)
    i też piję wiele napoi, głównie wodę w hurtowych ilościach :)).
    buźka :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Owsianka jest obowiązkowa każdego dnia! U mnie jesień wygląda inaczej ale to tylko ze względu na mój brak czasu. Chyba muszę się bardziej zagłębić z twoim 9 punktem aby to się zmieniło.

    magdalens-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz świetne jesienne nawyki!
    Na pewno sama niektóre wprowadzę.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Hm... moim jesiennym nawykiem chyba jest zabieranie parasolki ZAWSZE nawet jeśli świeci słońce i nic nie zapowiada na deszcz :P

    Zapraszam!
    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nei mam jesiennych nawyków, chyba czas sobie jakieś zorganizować. Musze koniecznie przeczytać jakieś książki w jesień :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Gorące napoje to moja codzienność nawet latem- herbata+miód+cytryna!
    Obserwuję kochana!
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  7. Kilka moich jesiennych nawyków pojawiło się na Twojej liście :D Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja tak jak Ty uwielbiam ciepłe napoje w jesień. Od dawna nie słodzę herbaty jeśli o to chodzi haha Oglądanie filmów czy czytanie książek przy zapachowych świeczkach to coś co uwielbiam :) Jesień to zdecydowanie moja ulubiona pora roku.
    Mogę prosić o poklikanie w linki w najnowszym poście: Littleredcherrysmile click Z góry dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie może nie nawykem a raczej jednym z ulubionych sposobów spędzania czasu jest wieczorne oglądanie serialu z herbatą i zapaloną świeczką :) To przed ostatnie zdjęcie jest cudowne :)

    http://youthinkpositive.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Też jesienią wiecznie mam przy sobie kubek z herbatą, kawą lub kakaem, super zdjęcia!
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  11. Kocham książki, niestety szkoła nie pozwala na nie zbytnio :/
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny wpis! Większość twoich nawyków zdarza się też u mnie :D Gorące napoje muszą być obowiązkowo w chłodne jesienne wieczory :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  13. Również lubię gorące napoje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę spróbować twojej owsianki, bo moja mi się już powoli nudzi ;)
    A co do filmów to ja też jesienią sporo ich oglądam, ale jeszcze więcej seriali.
    Pozdrawiam RONN

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja jesienią najczęściej już się przerzucam na glany. W tym roku jednak poluję na jakieś bokserki albo trapery, które mnie zachwycą;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz.
Wszystkie czytam!
Moderacja komentarzy włączona, aby nic nie umknęło mojej uwadze :)

TOP